Köp och leveransvillkor

Leveranser görs enbart inom Sveriges gränser. Varorna distribueras med postpaket och når utlämningsstället inom 2-4 arbetsdagar efter beställningsdatumet. Vi reserverar oss för eventuella tekniska problem och leveransproblem utanför vår kontroll samt slutförsäljning som gör att leveransen inte kan fullföljas. Vid slutförsäljning av enstaka varor meddelas det i anslutning till respektive produkt i shopen. 

Fraktpriser och transport
Beställer du för mer än 999 kr bjuder vi på frakten. För order under 999 kr utgår en fast fraktavgift på 75 kr.


Orderbekräftelse: När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med info om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser ok ut. Skulle något vara fel kontakta kundtjänst omedelbart. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst. 

Betalning
Följande betalningsalternativ finns:
· Betalning med kort (i dagsläget VISA och Mastercard)
· Faktura via Klarna Betalning med kort
Väljer du att betala med bank- eller kreditkort reserveras betalningen omedelbart på ditt konto. Du behöver då ange kortnummer, kortets giltighetstid samt CVC-koden som du hittar på baksidan av kortet. 

Priser 
Du har rätt att returnera varor du beställt. Meddelande om detta skall ske omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom 14 dagar. Meddelandet skall ske per e-post till retur@prenet.se. Meddelandet skall innehålla ordernummer och en lista på de produkter du vill returnera. De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i obruten förpackning. Återbetalning sker då med varans pris + eventuella fraktavgifter. Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. För returer på order över 999 kr förbehåller vi oss rätten att ta ut den fraktkostnad som vi betalat för utskick av din order. 


Outlösta paket
Observera att utlämningsställen regelmässigt skickar paket i retur om mottagaren inte hämtar ut det inom två veckor. Att underlåta att hämta ut varorna är inte samma sak som att utnyttja sin ångerrätt. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig för kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, f n 250 kr. 


Reklamation & retur
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara skall du kontakta Prenets kundservice så snart som möjligt, inom skälig tid efter leveransen. Meddelandet skall ske per e-post till retur@prenet.se. Där får du instruktion på vad du skall göra i respektive fall. 


Ändra och avbeställa order

Du kan inte själv ändra eller avbeställa din order. Vi ändrar order i den mån det är möjligt. När en order väl är printad för packning har vi inte möjlighet att ändra den. 

Personuppgifter
Genom att fylla i dina uppgifter och skapa ett konto samtycker du till att dina personuppgifter lagras och används av Prenet AB. Lagring sker i syfte att fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund samt för vår marknadsföring. Du kan när som helst ändra dina uppgifter genom att kontakta kundtjänst. Dina personuppgifter kommer inte att lämnas ut till tredje part, utöver det som behövs för att fullfölja vårt åtagande mot dig som kund. 

SE556552263701